welcome

DIS DEABUS GRATIA







feel free to enjoy



feel free to react















vrijdag 28 januari 2011

systemen; intermezzo

- Is het nu al weer zover?
- Voor mij kan het anders niet snel genoeg gaan!
- Maar jij bent ook zo zwaar, da's logisch..
- Dank je.
- Zo, wie hebben we daar?
- Is dat niet Maartje..
- ..met d'r kleine staartje, hi, hi!
- Vorig jaar liep je nog niet mee, dame.
- Nou wel!
- Rustig maar, we bedoelen het niet kleinerend of zo!
- Loop eens door daar vooraan!
- Dring eens niet zo daar achteraan!
- We komen allemaal aan de beurt, hoor!
- Als dat Jantien niet is, altijd stiekum voordringen!
- Laat gaan, joh, ze is ook weer snel van de machine af. Ze heeft toch haast niets hangen!
- Je hebt gelijk. Meiden, kom laten we zingen: Boer daar ligt een kip in 't water, Boer daar ligt een kip in 't water..



- Morgen.
- Ja.
- Wat ja?
- Jij ook goedemorgen.
- Ben je chagrijnig?
- Hoe zo?
- Nou, je doet kortaf, niet aardig..
- Ben jij ongesteld of zo?
- Waarom dat nou weer?
- Omdat je zo loopt te zeiken op de vroege ochtend!
- Sorry, hoor, ik wist niet dat je chagrijnig was..
- Hou je nou op?! Ik ben niet chagrijnig. Ik wil gewoon met rust gelaten worden!
- Ga dan in je eentje wonen..hoef je ook niet meer mijn tampons te jatten..
- O, ja! Wat jij niet allemaal van mij zogenaamd leent, en wat ik vervolgens nooit meer terug zie..
- Ik krijg trouwens nog een tientje van je.
- Waarvoor? Heb ik niet.
- Nee, jij hebt nooit wat! Wil je thee?
- Ja.



- Ik krijg het in de fractie waarschijnlijk wel rond, maar..
- Ik weet wat je wilt zeggen. Als ik je nu toezeg dat wij ons best zullen doen om de bezuinigingen in de zorg te marginaliseren..
- Ja, maar, eh, marginaliseren is mij nog te vaag..
- Okee, geen 20 procent maar 15 procent..
- Dan wordt het waarschijnlijk 18 procent. Dat schiet niet op.
- Goed, we zullen inzetten op 10 procent..
- Maar dan wil ik wel dat het rookverbod gehandhaafd blijft..
- Nee, dat kan niet hoor!
- Je doet je best maar. Anders stemmen we niet mee!
- Nou, okee dan, maar dan wil ik jullie onvoorwaardelijke steun bij onze integratieplannen..
- Wat denk jezelf? We lijken het wel oneens te zijn, maar ook wij weten sinds het vertrek van F. wat bedreiging is. Onze steun heb je!
- Nog een ding dan. Wij zouden wel graag zien dat de majesteit..
- Ja, gesnapt. Maar dat is wel een kwestie van geduld hebben.
- Tot vanavond dan.
- Ja, tot vanavond.



- Waar ben jij mee bezig?
- Nou, eh, gewoon..
- Ja?
- De opdracht, toch?
- Dat weet ik niet, dat moet je zelf bepalen. Vertel er eens wat over?
- Ja, eh, nou, ik dacht dat, eh, de entropie wel uitgebeeld kon worden door..
- Ik zie geen definitie!
- Maar dat komt nog hoor, echt, ik wou..
- Als je dit bij je toelating had laten zien, was je zonder meer geweigerd.
- Ja. Nou..eh..,nee, wacht even..ik ben dus niet geweigerd..
- Maar je moet je wel zorgen gaan maken..
- O, ja?
- Ja. Begrijp je iets niet?
- Eigenlijk niet nee. Eigenlijk snap ik er geen reet van, om het zo maar te zeggen. Ik bedoel: de een die steekt een veer in mijn hol dat ik zo lekker onconventioneel ben. En de volgende hamert op vormvastheid. Een derde meent dat ik een eigenzinnig palet hanteer, en weer een ander stelt dat ik op zou moeten donderen. Weet je wat? Ik krijg er zo onderhand zwaar het lazarus van! Jullie zoeken het maar uit met je zogenaamde ontwikkeling en je schijnvrijheid! Weet je wat ik doe? Nou, weet je wat ik doe?! Ik zie wel wat ik doe! Ja, dat ga ik doen! Gewoon wel zien! Wel zien waar het schip strand! Of niet. Ik flikker al die klerezooi op een hoop en...
werpt snippers in de lucht. vervolgens stilte.
- Wat doe je nu...?
- Dat zie je toch?! Niks!
- Geweldig...Arp of zo..ik weet niet..
- Nee, idioot, de tweede is mijn vader!





Ach, het leven is geen krentenbol, zou mijn broer zeggen.
Tot genoegen,

uw kather

Geen opmerkingen:

Een reactie posten